onsdag 4 februari 2009

Matchreferat Kållered - Duells

SÖNDAGEN DEN 1 FEBRUARI KL 20.30 KÅLLERED SPORTCENTER


VS


Matchen presenteras av.......

Nu har jag skrivit av mig, borde kanske framkomma att det är jag som står bakom alla
åsikter. Jag är riktigt besviken på både mig själv och domarinsatsen. Har gått
igenom både regelbok och case book och insett hur dåliga de var. Är det något som
ser allt för illa ut så säg till så får jag fixa det.




Kållered- Duells

Domarskandalen i Kållered.

Det var ett aningen decimerat Duells som ställde upp i
Kållered. Vi mönstrade ändå tre starka femmor .

Period 1

Vi visar direkt i matchen inledning att det här är en match
vi ska vinna. Vi är ett mycket starkare lag än motståndarna. Vi skapar mycket
press framåt, men slarvar en del bakåt och detta resulterar i minst 3 frilägen
från de fiskande Kålleredsspelarna. Niclas är i alla fall på topp och inget av
dem resulterar i mål.

10.42 gör nyförvärvet Filip Andersson från Lg Lightnings sin
entré i protokollet och plockar upp en puck och för den hela vägen in i mål.
Ett gott mål där den så kallade köksvägen väl går hem.

15.47 kvitterar dock Kållered genom att en av deras spelare
får åka helt ren från blå in i vår zon och enkelt placera pucken i nättaket.
Resultat av lite strul med bytena.

Perioden avslutas med att Bosse helt felaktigt utvisas för
High Sticking. Detta då en Kålleredsspelare kastar sig framför honom då han
skjuter. Helt solklart är det att hans klubba inte är över normal axelhöjd så
som regeln lyder. Här börjar domarna bekänna färg. Vi har inte erbjudit
publiken bländade spel, men vi är ändå helt klart det bättre laget och har
skapat mer press hos dem än de hos oss.

Period 2

Period två inleds med flertalet power-play som vi inte alls
lyckas förvalta till vår fördel. 9.30 in i perioden upprepar Mats Lönn Filips
bedrift då även han lyckas ta sig igenom hela Kållered och vackert lägger in
pucken bakom dess målvakt. Detta känns
skönt då vi tidigare inte fått ut något av våra chanser.

2 minuter senare händer dock det som kommer få mig att sova
dåligt i natt. Jag kommer med pucken bakom eget mål . Jag tappar fästet bakom
mål och pucken hamnar utanför min kontroll. I ett desperat försök att rensa ut
den spelar jag den rakt i famnen på Kålleredsspelaren. 2-2 är ett faktum, så
även min avslagna klubba. Denna ger mig tydligen 10 min unsportsmanlike
conduct. Ett straff som inte existerar och inte heller kategoriseringen. En
avslagen klubba finns inte under de kriterier som ger vare sig misconduct eller
unsportsmanlike conduct(2min lagstraff inget annat).

Sedan gör även Kållered 3-2 när de på något sätt kommer in
framför mål och får till avslut, en markeringsmiss. 3-3 görs sedan av Jaakko
Pennanen, men det blir bortdömt. Domaren säger att efter Kållereds åsikter
framförts så har han kommit fram till att pucken går i masken ner i isen och
in. En anledning som det inte går att döma bort ett mål för. Domarna borde
faktiskt ta sig en titt i regelboken, då det idag känns som att det inte är den
de dömer efter.

Detta blir det som får luften att gå ur oss och 3-2 i
Kållereds favör slutar matchen.

Vi får inte riktigt till det idag och det är tråkigt. Kul
med några comebacker och debuter som gör bra ifrån sig. Alla våra power-play
måste resultera i något mål. Detta är en match vi skall vinna men ändå inte gör
det. Det är en tråkig resa hem.

Det är också ett tråkigt faktum att domarna tar ifrån oss ett
poäng. Jag tar på mig 2-2 målet, men domarna tar bort 3-3. Att det visar sig
att domaren som tagit beslutet att döma bort målet själv spelar i Kållered blir
extra salt i såren efter matchen. Att han inte heller han kan referera till den
regel han använder sig av när han dömer bort vårt mål är extra tråkigt. Jag väntar
fortfarande att han skall komma och visa det för mig i omklädningsrummet.

Dagen stora stjärna står i alla fall i vårt mål då han flera
gånger paraderar bort frilägen och radar upp många fina räddningar. Dagens
stjärna: Niclas Eriksson.

Skott Duells : 28 Kållered: 19

Utvisningar Duells: 6min +10min Kållered: 12 min

Referat: Johan Ljung

1 kommentar:

Anonym sa...

Idag är det träning gubbar, fan va vi ska lira. Hörde också att Doktorn skulle gå igenom en ny övning , Det var något i stil med att slå av klubban på buren :) Nuuu kör vi