söndag 18 januari 2009

Matchreferat Duells HC - GPIF

VS


Matchen presenteras av ....



Duells Hc - GPIF

En svängig historia som slutade lyckligt i vår favör.

Per 1

Inledningsvis ett högt tempo från Duells men tyvärr saknas det där lilla extra som behövs för att få in pucken. Vi har dock 2 puckar inne, men bägge blir bortdömda av olika anledningar. GPIF passar då på att kontra in 0-1 Tid 8.01

Frustrationen är stor hos vissa och vi vet alla vad detta kan göra för fokuseringen. Vår backlinje jobbar för högt upp och detta skapar utrymme för farliga kontringar som GPIF inte är sena att utnyttja. 0-2 Tid 13.08 och nu börjar det likna den matchen vi spelade i höstas mot samma motstånd.
GPIF är inget snabbt eller speciellt skickligt lag men när dom väl får pucken så vårdar dom den och vet hur man passar till varandra. Detta är nog så effektivt…

GPIF åker på 2 snabba utvisningar och vi spelar 5-3. Ett krampaktigt powerplay får ett förlösande mål efter 14.39 Mål: Max L, Ass: Rasmus B/Simon R

Påtagligt att notera i första perioden är att alla utvisningar i första perioden är hakningar, alla utdömda av domare Rosén.

Mål 1-2
Skott 7-13
Utv Duells 3x2min GPIF 2x2min

Per 2

Efter första periodens trauma måste något göras. Vi på andra sidan gjorde så gott vi kunde. Vi bytte matchpuck, mina två kvinnliga assistenter pussade på pucken för att ge lite tur. Kanske var det detta som vände matchen?

En dubbelutvisning efter 1.25 blev vändpunkten i matchen. Duells kvitterar genom Thomas H, ass Robin b/Krister G-U tid 2.18 och man känner att något är på G.
GPIF får ett powerplay och som jag nämnde tidigare så passar dom pucken till varandra. Detta ger utdelning i form av ett ledningsmål. 2-3 tid 7.39

Över 13 minuter kvar att jobba på och Duells laborerar i femmorna. I spel 4mot 4 kvitterar Bosse E, ass: Tobbe J/Thomas H Tid 9.07
Simon trycker in ledningspucken assisterad av Rasmus efter 14.06. ett riktigt snyggt mål bakom en darrig keeper i GPIF 4-3
Tobias J utvisas efter 14.22 och jag säger till honom att fokusera och gå in och trycka in pucken. Han tar mig verkligen på orden.

12 sekunder senare skjuter Tobbe J in 5-3 påpassligt framspelad av Simon R tid 16.36Målkalaset är inte över utan Tobbe J skjuter eller flippar in 6-3 efter pass från Thomas H Tid 16.59.
GPIF har drabbats av det klassiska div 4 raset och tar en välbehövlig timeout. Detta kunde mycket väl varit eller blivit ett genidrag av deras coach. På något sätt lyckas dom föra över sitt ras till oss. Kanske tillämpar någon Woodoo i deras lag.
17.09 reducerar dom till 6-4 och 17.27 till 6-5 och nu får Duells ta timeout för att lugna ner det hela.

GPIF gör ett stort misstag efter 17.41. Dom drar på sig en offensiv utvisning när man åker ut för checking from behind. 2+10 innebär att dom får sätta 2 spelare i båset.
Nu är det hönsgård i GPIF försvarszon. Dagen tupp, Tobbe J passar på att fullborda sitt hattrick efter 18.28, 7-5 utan assist.
Nu svallar känslorna riktigt ordentligt i bägge lagen. Det ligger spelare överallt på isen. Domarna verkar ha tappat kontrollen och i virrvarret passar Daniel A fram Viktor B som kan skjuta in 8-5 och fastställa slutresultatet. Tid 19.20

Mål 7-3
Skott 20-16
Utv Duells 4x2 min GPIF 6x2 min + 2x10 min

Mål totalt 8-5
Skott totalt 27-29
Utv totalt Duells 7x2 min GPIF 8x2 min + 2x10min
Räddnings% Duells 82.75% GPIF 70.37%

4 kommentarer:

Anonym sa...

Niclas
Martin

Marcus
Max
Rasmus
Daniel
Simon
Jaakko
Robert
Thomas
Robin
Mattias
Victor
Krister
Johan
Tobias
Jakob
Bosse
Morgan
Erik

Där är laget! Hur går det med referatet?

Ha det fint! Johan

Anonym sa...

När är det samling på söndag???

duellshockey.se sa...

som vanligt. 1 (en) timme före matchstart. dvs 18.30

Anonym sa...

Klockrent referat! Gillar verkligen de metoder sekretariatet använder!